Op naar Afrika!! - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Angelo Persico - WaarBenJij.nu Op naar Afrika!! - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Angelo Persico - WaarBenJij.nu

Op naar Afrika!!

Door: Angelo Persico

Blijf op de hoogte en volg Angelo

08 September 2016 | Nederland, Leerdam

Hallo vrienden, familie & collega's,

Welkom bij mijn eerste blog ever! Zoals de meeste van jullie al weten ga ik zeer binnenkort naar Afrika voor een vrijwilligersproject via VSO. Het is erg spannend, zeker nu mijn vertrek zo dichtbij komt.. Zaterdag vlieg ik namelijk al.

Voor mij is de reis ongeveer 2 maanden geleden al begonnen, toen ik hoorde dat ik de "placement" kreeg om de boeren op Zanzibar te helpen in bepaalde vakgebieden. Ze hebben daar hulp nodig op Finance, HR en Marketing, drie gebieden waar ik heel toevallig wel het één en ander van af weet :)! Het project is in 2014 begonnen en VSO wil ervoor zorgen dat de boeren in 2018 financieel onafhankelijk zijn. Hier meer info over het project: https://www.vsointernational.org/fighting-poverty/improving-livelihoods/helping-poor-zanzibar-farming-communities-benefit-tourism

Wat gaat mijn bijdrage zijn in dit project?? Ik heb eerlijk gezegd nog geen flauw benul, maar sinds ik ben aangenomen voor het CASH-project gaat alles in een sneltreinvaart & word ik klaargestoomd om als vrijwilliger aan het werk te gaan. Er zijn verschillende fases die ik heb moeten doorlopen, zo heb ik een intensieve cursus moeten volgen waar onderwerpen zoals corruptie, kinderarbeid, ontvoeringen maar ook cultuurverschillen aan bod kwamen en vorige week heb ik een lang weekend in een klooster in Breda gezeten om daar met andere vrijwilligers rollenspellen etc. te oefenen. Gelukkig was alcohol wel toegestaan in het klooster ;).

Het begint dan nu ook wel erg spannend te worden. Nadat ik vorige week ben gestopt bij Tempo-Team en verschillende afscheidsetentjes en een afscheidsfeest te hebben gehad, gaat het toch best raar voelen om het vertrouwde nestje weer te verlaten. Ik ben dan ook erg blij met de steun die ik de afgelopen tijd heb ontvangen, soms uit onverwachte hoek. Bij deze mijn dank daarvoor :D! Dat maakt het veel makkelijker om deze lastige opdracht tot een goed einde te laten komen.

Ik ga nu weer verder met mijn koffer inpakken. Ik ga jullie middels deze blog op de hoogte houden en hoop dan ook dat jullie het leuk vinden om mij te blijven volgen in Afrika :D

Groet,


Angelo

  • 08 September 2016 - 13:17

    Michael:

    Veel succes maat! We gaan je missen :)

  • 08 September 2016 - 13:23

    Marion Kiewik:

    Hi Angelo,

    Leuk dat je een blog gaat bijhouden. Dat ga ik zeker volgen! En als het aan mij ligt, de rest van Randstad eveneens.
    Heel veel succes gewenst, én veel plezier!

    Marion Kiewik, ehm... tja... Randstad-VSO partnership manager. Vandaar ook ;-)

  • 08 September 2016 - 13:31

    Benedetta:

    Écht gaaf! Nog heel even en dan begint het echt! Have fun and enjoy!!!!

  • 08 September 2016 - 13:35

    Maud:

    Hoi Angelo,
    Dank je voor het toevoegen aan je blog. Heel leuk om je te gaan volgen. Kijk nu al uit naar je eerste week.
    Heel veel plezier, succes, inspiratie en wens je een super ervaring.
    Voor je het weet ben je alweer terug dus dompel onder in de wereld van ........ en tot ziens.
    Hartelijke groeten,
    Maud (collega en fan van VSO vrijwilligers ;-) )

  • 08 September 2016 - 14:17

    Marlous:

    Super leuk angie! Veel plezier!

  • 08 September 2016 - 15:37

    Roos:

    Super gaaf! Heel veel plezier en kijk uit naar je volgende post.

  • 08 September 2016 - 16:33

    Marleen:

    Zo gaaf dat je dit gaat doen! Zanzibar! Vind het superknap van je wn weet zeker dat ze veel aan je zullen hebben daar, je hebt zo'n positieve energie! Veel succes

  • 09 September 2016 - 09:05

    Minoek Wijs:

    Hi Angelo,

    Ik als oud tempo-teamer ben in 2014 via VSO naar Zambia geweest en nu sinds enige tijd werk ik als recruiter bij VSO zelf. Ben nog altijd "fan" van TT/Randstad volunteers en ga je verhalen daarom zeker volgen! Leuk, want je hebt een HELE gave opdracht en Zanzibar is daarnaast fan-tás-tisch. Zet 'm op!

    groetjes Minoek

  • 09 September 2016 - 11:58

    Laszlo:

    Wat vet! Veel plezier.

  • 09 September 2016 - 17:03

    Truus Zwartebol:

    Héél spannend! Wens je veel plezier!

  • 10 September 2016 - 17:25

    Annette Persico:

    Hai vriend.

    Wat super leuk zo' n blog, ook ik ga hem zeker volgen, maar van mij verwacht jij dan ook niet anders.
    Heel veel plezier met weer een nieuw avontuur, geniet ervan en ook daar zullen de mensen weer gek op je worden.
    Een hele goeie reis.

    XX je mams

  • 11 September 2016 - 19:29

    Belinda:

    Supergaaf Angelo. Heel veel succes in Zanzibar. Je gaat zeker een prachtig projekt doen. Geniet ervan. Groetjes Belinda.

  • 14 September 2016 - 11:31

    Marina:

    Hi Angelo,

    Wat leuk om te lezen! Ik vertrek dinsdag met Marlien richting Tanzania! Heel benieuwd hoe je eerste dagen daar zijn en we ontmoeten elkaar waarschijnlijk snel!

    Groetjes Marina

  • 21 September 2016 - 14:10

    Daphne:

    Hee angelo,

    Ik heb je net even gesproken ik kan niets anders zeggen dan RESPECT BROTHER, zet hem op en take care

    Xx

  • 26 September 2016 - 21:28

    Pierre En Gerda:

    Hey vriend
    Heb je het een beetje naar je zin ?
    Gaat alles zoals je wilde en dacht ?
    Lijkt je het leuk als we ff een bakkie bi j je komen doen?
    Xxx Pierre en Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leerdam

Angelo

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 834
Totaal aantal bezoekers 8337

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 26 Maart 2017

Tanzania - Zanzibar

Landen bezocht: